John Ooms vertrekt als raadslid, Nick Rockx treedt aan

Ons raadslid John Ooms heeft helaas om persoonlijke redenen besloten zijn raadslidmaatschap neer te leggen.  In de gemeenteraadsvergadering van dinsdag 17 februari 2015 zal hij afscheid nemen van de raad. John werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van 18 november 2009, in een behoorlijk mediacircus, gekozen voor Trots op Nederland in de raad van Zuidplas. Na de landelijke verkiezingen van 12 september 2012 besloot John om samen met zijn fractiegenoot Ferry van Wijnen over te stappen naar de fractie van de VVD. Op 15 november 2012 was dit een feit. John wordt in de fractie vervangen door Nick Rockx (37) uit Nieuwerkerk aan den IJssel.

Eigenlijk is Paul Solleveld de eerstvolgende kandidaat, maar hij is ziet hier, i.v.m. zijn drukke werkzaamheden en zijn recente vaderschap, van af. Nick is niet nieuw in de gemeenteraad. In de periode 2006-2010 was hij ook al gemeenteraadslid voor de VVD Nieuwerkerk aan den IJssel. De fractie en het bestuur van de VVD Zuidplas hebben een groot vertrouwen in Nick. Nick vervult veel vrijwilligerswerk binnen het Nieuwerkerkse, zo is hij al jaren in van de organisatoren van het "Pinksterretje" een bekend voetbaltoernooi in Nieuwerkerk aan den IJssel. Daarnaast ik Nick actief als vrijwilliger en deelnemer van Alpe d'Huzes. Wij zijn blij dat Nick deze positieve energie gaat meebrengen naar de gemeenteraad van Zuidplas.

Het bestuur en de fractie van de VVD bedanken John voor zijn vele werk in de raad en verwelkomen Nick als 'nieuwe ouwe rot in het vak'.