• OZB stijging in Zuidplas gehalveerd

Programmabegroting 2024

08 november − Het was veel inwoners opgevallen: het komend jaar zou de OZB met maar liefst 23% omhoog gaan in Zuidplas! Het is de fractie van de VVD Zuidplas gelukt om bij de begrotingsbesprekingen de voorgestelde OZB stijging te halveren. Lees verder

• Zorgen om afsluiting Middelweg Moordrecht

Afsluiting Middelweg Moordrecht

© VVD Zuidplas

30 maart − De VVD Zuidplas maakt zich nog steeds zorgen over de afsluiting van de Middelweg in Moordrecht. Deze weg wordt binnenkort opgeknapt. Lees verder

• Enquête tweede supermarkt Zevenhuizen

08 maart − Wij willen weer een enquête aan u voorleggen om een goed beeld te krijgen van de effecten van de Albert Heijn en/of een mogelijke supermarkt aan de Zuidplasweg. Lees verder

• Tijdelijke wisselingen in VVD-fractie Zuidplas

04 februari − Met ingang van 14 februari vervangt huidig fractieadviseur Loura Boogerman raadslid Cindy uit de Bulten voor een periode van 16 weken wegens ziekte. Lees verder

• Eerste ledenvergadering 2023

ALV

11 januari − Donderdag 19 januari houden wij onze eerste ledenvergadering van 2023, waarbij we zullen terugkijken op het afgelopen jaar en vooruit kijken naar wat er in 2023 allemaal komen gaat. Provinciaal Statenlid Mirjam Nelisse is gastspreker. Lees verder

• Asieldebat: Waarom tegen die dwangwet?

18 november − Op woensdag 16 november jl. ging het TV programma De Hofbar over de asielcrisis. Rutger Castricum kwam ook bij mij langs voor een interview. Helaas wordt hier altijd maar een klein deel van het interview uitgezonden. Een goede reden om hier iets meer te zeggen over mijn overwegingen om tegen deze dwangwet (of spreidingswet) te zijn. Ik doe dat aan de hand van verschillende onderwerpen. Lees verder

• VVD Zuidplas in gesprek met staatssecretaris Eric van der Burg

01 september − Hier begon het mee op 9 en 10 augustus 2022. Eric reageerde op een tweet van Jan Ambachtsheer en Ferry van Wijnen, een afspraak volgde snel. 15 augustus nam zijn secretaresse contact op en maandag 29 augustus, om 16.20 uur, stond Eric met zijn dienstauto en persoonlijk medewerker bij Ferry thuis op de stoep. Lees verder

• VVD Zuidplas verbijsterd over onaangekondigde asielopvang in Zuidplas

19 augustus − De VVD Zuidplas heeft met verbijstering kennisgenomen van de onaangekondigde asielopvang van 42 personen in Hotel van der Valk in Nieuwerkerk aan den IJssel. Gisteren bleken deze personen, na bemiddeling van het COA, reeds een maand in het hotel te verblijven. De gemeente bleek hier niet van op de hoogte gesteld te zijn. Lees verder

• Formatie nieuwe coalitie afgerond

Ondertekening coalitieakkoord

20 mei − Gemeente Zuidplas heeft een nieuw college van B&W. Er is een coalitieakkoord gesloten tussen CU/SGP, VVD, CDA en D66. De VVD-fractie is tevreden met het resultaat. Fractievoorzitter Annika van Gerwen laat weten: “Er is veel uit ons verkiezingsprogramma in het coalitieakkoord terecht gekomen. Hiermee gaan wij met veel energie aan de slag.” Lees verder

• Annika van Gerwen nieuwe fractievoorzitter VVD Zuidplas

19 maart − Annika van Gerwen nieuwe fractievoorzitter VVD Zuidplas Lees verder

Verkiezingsprogramma VVD Zuidplas

11 februari − Het verkiezingsprogramma VVD Zuidplas is gepubliceerd Lees verder

Kandidatenlijst VVD Zuidplas

01 februari − Vol trots presenteren wij onze kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Graag zien we jullie op 16 maart! Lees verder

• Digitaal Dorpsplein Zuidplas

15 januari − Aantrekkelijke winkelstraten en winkelcentra zijn een must voor de leefbaarheid en aantrekkelijkheid van onze dorpen. Een gevarieerd winkelaanbod is essentieel en geeft smoel aan onze winkelstraten. Vandaag kunnen de winkeliers de deuren weer openen, vandaar deze blije ‘smoeltjes’ als blijk van onze waardering. In een bijgevoegde brief brengen we een mogelijk innovatief initiatief onder de aandacht. Lees hier verder..... Lees verder

• Een gelukkig en liberaal 2022!

Fijne jaarwisseling!

30 december − Fijne jaarwisseling toegewenst! Lees verder

• Huurwoningen voor middeninkomens

Afbeelding huis